Heemskerkerweg 191 | 1945 TG Beverwijk | [email protected] | 0251 - 239101

Fysiotherapie

Fysiotherapie is bedoeld voor mensen met klachten aan het houding- en bewegingsapparaat. Dat wil zeggen functiestoornissen aan de spieren, pezen, banden en gewrichten. Bijvoorbeeld: te gespannen spieren, peesontstekingen, bandpijn en artrose.

Ook gevolgen van functiestoornissen aan het zenuwstelsel, bloedvaten, longen, hart en huid kunnen worden behandeld, zoals o.a. de gevolgen van: multiple sclerose, beroerte, COPD, hartinfarct en verklevingen.

Wat doet de fysiotherapeut?

De fysiotherapeut vermindert, herstelt, of stabiliseert de functiestoornis of de gevolgen daarvan door het toepassen van oefentherapie (gericht op kracht, stabiliteit, etc.), mobilisatie, massage, elektrotherapie, advisering en/of begeleiding. Hiermee probeert hij de functie van het houdings- en bewegingsapparaat zodanig te verbeteren zodat een normale houding en bewegen weer mogelijk is. Indien dat niet haalbaar is, leert u hoe u zo goed mogelijk met de resterende beperkingen om kunt gaan.

Oefenen is mogelijk zowel individueel als in groepsverband.

Voor welke klachten is fysiotherapie geschikt?

Veel klachten in het houdings- en bewegingsapparaat kunnen door de fysiotherapeut positief worden beïnvloed. Daarbij kunt u denken aan:

- pijn aan spieren, pezen, banden en gewrichten
- zwelling van gewrichten
- krachtsvermindering
- bewegingsbeperking
- stijfheid
- problemen met bewegen
- evenwichtsstoornissen
- ademhalingsproblemen
- vermoeidheidsverschijnselen of conditievermindering a.g.v. een andere onderliggende aandoening
- neurologische klachten zoals bijvoorbeeld Parkinson of herstel na een CVA
- verminderde conditie na bijvoorbeeld kanker of een hartaanval.

Of fysiotherapie ook uw klacht kan verhelpen, moet blijken tijdens de screening en/of de intake en onderzoek maar is tevens afhankelijk van uw eigen inzet.

Al onze fysiotherapeuten zijn opgenomen in het centraal kwaliteitsregister van het koninklijk genootschap fysiotherapie. Kijk voor meer informatie op www.fysionet.nl

PMC Fysiotherapie

Heemskerkerweg 191